De 63ste editie van de Veluwe Wandeltocht trof afgelopen zaterdag prachtig weer. Onder een heerlijk lentezonnetje liepen de ongeveer 3500 wandelaars hun afstand die variƫerde tussen de vijf en veertig kilometer. Naast individuele wandelaars en kleine groepen deden ook dit jaar weer veel scholen uit de gemeente Nijkerk mee. Ook de Nijkerkse brandweer liep mee, om geld op te halen voor Stichting Ambulance Wens. In de middag kwamen alle wandelaars samen in het centrum van Nijkerk en vergezelden muziekkorpsen de wandelaars op hun laatste kilometers naar de finish bij Manege Luxool. Fotograaf Aalt Guliker was dit jaar op de spoorstraat te vinden.

Henk Karelsen liep met zijn camera de binnenstad door.


















