In een zinderende wedstrijd tegen Reehorst, heeft het eerste team van korfbalvereniging Sparta Nijkerk/Djops aan het kortste eind getrokken. In sporthal Watergoor werd het 19-21 in het voordeel voor de Edenaren en die zijn daarmee behouden in de eerste klasse. Sparta Nijkerk staat in de zaalcompetitie een-na-laatste met acht punten. Ze degraderen naar de tweede klasse. ,,Het was net niet goed genoeg”, zei een treurende maar realistische Sparta-trainer Brenda Voortman in he AD. ,,Bij mij komt deze degradatie aardig hard aan. Ik had me er iets anders bij voorgesteld, maar we moeten ook realistisch zijn. We hebben te maken met blessures. Daar hebben andere clubs ook last van, maar bij de vrouwen missen we cruciale snelheid. Daarmee wil ik andere speelsters niet tekort doen, maar het is wel de realiteit.” Sparta Nijkerk kwam het eerste kwartier de afspraken niet na, maar bleek na rust wel in staat zich terug te knokken naar 12-12 en 14-14. Doordrukken bleek een brug te ver. Kan Sparta Nijkerk volgens Voortman volgend zaalseizoen bovenin in de tweede klasse meedraaien? ,,Dat is lastig in te schatten. We hebben een bepaalde progressie geboekt, dus de eerste drie moet haalbaar zijn.” Het tweede team van Sparta Nijkerk won overigens wel. Daar werd het 24-16. Foto’s Kees van den Heuvel