De toren van de Grote Kerk Nijkerk gemaakt van lego is bijna af. William van Beek uit Nijkerk werkt er al een paar maanden aan. Inmiddels bestaat het bouwwerk uit zo’n 20.000 legosteentjes.
William begon in de kerstvakantie aan het bouwwerk. Hij heeft veel aandacht besteed aan de details. Eind januari zat hij op ongeveer 10.000 legosteentjes en was de toren zo goed als af. De afgelopen maanden heeft hij gewerkt aan de rest van het kerkgebouw en zelfs het interieur en inmiddels heeft hij ongeveer 20.000 steentjes gebruikt.
Bron: De Stad Nijkerk

















