Op woensdag 12 april wordt het Plein, het hart van de Nijkerkse binnenstad, heropend door wethouder René Windhouwer. Dan is het resultaat te zien van alle werkzaamheden die ongeveer een half jaar hebben geduurd. Diverse zaken zijn weggehaald, zoals de waterpomp, het podium en de Van Kluijvelantaarn, maar er zijn ook zaken teruggekeerd en toegevoegd. Zo is gekozen voor een frisse lichte tegel, nieuwe lantaarnpalen en het bankje van Linda Verkaaik is teruggekeerd ter hoogte van de splitsing Plein met het Verlaat en de Nieuwstraat. Dat bankje heeft straks uitzicht op allerlei kleine fonteintjes. Daar zal ook een blauwe verlichting aanwezig zijn. Het eerste lichtpunt ligt voor de Beek aan de Kolkstraat, de andere lichtpunten lopen via het Plein verder via het Verlaat waar de Beek verder loopt via de Langestraat. Het blauwe licht symboliseert het water van de Breede Beek wat onder het Plein doorloopt. Verder mogen de terrassen worden uitgebreid en keert de weekmarkt op vrijdag terug.

















