In de onderste hoek van de Jan Tijmensteeg in het nieuwe Nijkerkse woongebied Het Spaanse Leger wordt een stukje natuur ingericht. Er komt onder meer een mussenbadje. Het gebied geldt als een zogeheten compensatiegebied. Het moet het groene landschap compenseren dat als gevolg van de bouw van de nieuwbouwwijk verloren is gegaan. Bij de aanleg van het natuurgebiedje op de Jan Tijmensteeg zijn ook alle kenmerkende knotwilgen gekapt. Dat wordt door veel mensen betreurd en er wordt zelfs betwijfeld of dit wel ten goede komt aan de natuurbeleving. Foto Kees van den Heuvel

















