De paal die eerder dit jaar uit de grond is gereden op de hoek Venestraat/Torenstraat is weer teruggeplaatst. Die paal is een ware sta-in-de-weg voor het verkeer dat komende van de Grote Kerk, de Venestraat richting basisschool Het Baken wil inslaan. Veel voertuigen kunnen de draaicirkel niet maken om de paal te omzeilen. Kijk dan ook niet vreemd op wanneer de paal er binnen de kortste keren weer omver ligt. Eerder deze week heeft het CDA in de gemeenteraad van Nijkerk al aandacht gevraagd voor de gevaarlijke situatie op dit kruispunt. De fractie van het CDA riep het college op om de oude verkeerssituatie terug te brengen, of andere drastische maatregelen toe te passen. Maar dat was vooral ingegeven om fietsers en wandelaars beter te beschermen op de levensgevaarlijke kruispunten langs de binnenstedelijke rondweg. CDA-raadslid Pam van de Weijer: “Nog steeds hoor ik bijna wekelijks dat op de kruispunten in het centrum ‘bijna-ongelukken’ plaats vinden. Het gaat hier om veel kinderen, ouders en ouderen die fietsend of wandelend zich rondom het centrum bewegen. Dat is prachtig, maar het moet wèl veilig. Iedereen die hierom heen woont, ziet dat het gewoon echt een keer goed misgaat. Dat is niet uit te leggen.”
Foto Kees van den Heuvel


















