De schapen zijn weer terug in de woonwijk Groot-Corlaer in Nijkerk. Ze werden woensdag 12 april tegemoet gelopen en verwelkomd door wethouder René Windhouwer. De viervoeters grazen de komende maanden de groenstroken in Corlaer kaal. Behalve dat het een mooi gezicht is om schapen te zien grazen, is dit een duurzame en natuurlijke manier van groenbeheer. De schaapskudde is een mooi voorbeeld van biodiversiteit in de gemeente Nijkerk. Diverse ouders waren met hun kinderen aanwezig om de schapen te aaien of een drankje te doen. Voor de kinderen was er ook een kleurwedstrijd. Foto Kees van den Heuvel