Het is sinds vrijdag 12 mei weer mogelijk om langs de Oranjelaan in Nijkerk te rijden. Die was wekenlang afgesloten voor een reconstructie. De reconstructie was nodig, omdat er te hard werd gereden. Ook het Willem Alexanderplein heeft een metamorfose ondergaan. Om te vieren dat de werklieden hun laatste steentjes in de weg plaatsten heeft supermarkt Jumbo Veltink hen getrakteerd op wat lekkers. Overigens heeft de reconstructie van de Oranjelaan en de Hoefslag veel meer gekost dan begroot. Het vergde een extra budget van 580.000 euro. Naast de gestegen materialenkosten waren extra onderhoudswerkzaamheden nodig voor de riolering, de verlichting en bushaltevoorzieningen. Verder keerden op verzoek van omwonenden parkeerplekken en het wegvak terug bij de flat van het Willem Alexanderplein. Bron Kees van den Heuvel