In Kreativiteitscentrum De Brink op de Havenstraat is woensdagavond 18 mei het cultuurakkoord 2023 afgerond. Het akkoord heeft de intentie om meer samen te gaan werken binnen het Nijkerkse culturele aanbod. Het akkoord werd overhandigd door Tamar Kaijzer aan wethouder Marielle Broekman (en ambtenaar Stefan Staartjes) die op haar beurt de eerste handtekening zette onder het akkoord. Hierna volgden tal van andere organisaties die het voorbeeld van de wethouder volgden. Voor het cultuurakkoord is subsidie verkregen vanuit het corona herstelfonds. Juist tijdens de corona kwam al het cultuur- en verenigingsleven stil te liggen en het akkoord moet er in de vorm van platforms voor zorgen dat de neuzen straks weer dezelfde kant opstaan en gezamenlijk een sterk cultuuraanbod kan worden aangeboden in de gemeente Nijkerk.  Foto Kees van den Heuvel