NSC-Nijkerk is na de winterstop nog altijd ongeslagen. De ploeg van Ruud van de Geest speelde zaterdag 18 februari de inhaalwedstrijd in en tegen Roda Leusden gelijk. Het werd 2-2, terwijl het een paar minuten voor tijd nog 2-0 stond in het voordeel van de gastheren. NSC heeft in de afgelopen vier wedstrijd 10 punten vergaard. Het eerste doelpunt namens Roda viel al in de vijfde minuut. Het was Barkoki die de bal namens de Leusdenaren raak schoot. NSC en Roda waren vervolgens aan elkaar gewaagd, waarbij de Nijkerkers niet onder deden voor Roda. Niettemin scoorde Tristan Walet ver in de tweede helft de 2-0 en leek het eerste verlies voor NSC in 2023 zich aan te tekenen. Even voor tijd werd evenwel een penalty toegekend na een overtreding op Corne Parol.   Bilal Tmim scoorde de penalty. In de negentigste minuut maakte NSC gelijk. Youssef el Hammouchi maakte de 2-2 uit een vrije trap, wat bij NSC werd gevierd als een overwinning. Foto’s Kees van den Heuvel