Wethouder Windhouwer en de directieleden van de drie Nijkerkse scholen voor het Voortgezet Onderwijs hebben woensdagavond 12 april het convenant OKO: ‘Opgroeien in een kansrijke omgeving’ ondertekend. Het convenant houdt in dat de scholen zich gaan inspannen dat alle jongeren in Nijkerk kunnen opgroeien in een kansrijke omgeving, waar aandacht is voor welbevinden en het voorkomen van middelengebruik. Hiermee wordt ingehaakt op het IJslandse preventiemodel waarbij het gebruik van drank en drugs enorm is gedaald. De Nijkerkse aanpak wordt wel toegespitst op de Nederlandse situatie. Eerder nam een handvol gemeenten al deel aan de pilot en het aantal deelnemende gemeenten breidt snel uit. Foto Kees van den Heuvel


















