Arjen Swart, eigenaar van New York Pizza aan het Willem-Alexanderplein in Nijkerk, uit in een brief aan de Nijkerkse fracties zijn zorgen over het parkeren van zijn bedrijfsauto’s. New York Pizza parkeert al jaren voor de deur en had daarvoor een ontheffing voor parkeren in de blauwe zone. Maar volgens Swart heeft wethouder René Windhouwer die ontheffing voor komende jaren geweigerd. 

Op dit moment wordt het Willem-Alexanderplein heringericht. De vrije parkeerplaatsen zijn opgeheven en worden vervangen voor blauwe zone parkeerplaatsen. ,,Dit hoeft voor onze bedrijfsvoering geen probleem te zijn, want wij maken al jaren gebruik van de blauwe zone plaatsen doormiddel van een ontheffing. Helaas heeft wethouder Windhouwer besloten om ons deze ontheffing voor 2023 en de komende jaren te weigeren. Wij moeten nu volgens hem onze auto’s elders parkeren op minimaal drie minuten loopafstand. Dit klinkt niet ver, maar dat heeft voor ons grote financiële gevolgen: zes auto’s x zes minuten lopen x 364 dagen = 218 uur per jaar x 15,00 euro loonsom = 3.276 euro per jaar aan extra kosten”, zo berekent Swart.

Lees de rest van het artikel op Stadnijkerk.nl
Foto: Harry Koelewijn