Vrijdag 31 maart vond op de kruising Kolkstraat/Vrijheidslaan in Nijkerk (opnieuw) een ongeval plaats. Een fietser belandde op de voorruit van een personenauto. Ongeacht wiens schuld het was, is Bert van Dulken uit Nijkerk heel duidelijk. ‘Fouten maken is menselijk en is erg makkelijk en snel gedaan. Fouten toegeven, daar moet een mens eerst al over nadenken en is al iets moeilijker.
Vrijdag zag ik weer een ambulance wegrijden van de binnenstadse rondweg. Een verkreukelde fiets en een boodschappen tas bleven liggen als stille getuigen. Het was dit keer op de hoek van de Kolkstraat en de Vrijheidslaan. Daar blijf ik maar over nadenken, na iedere ongevalsmelding op deze route weer. Wat als, wanneer, hoe dan, waarom en wat zou er moeten gebeuren?
Nog meer stof tot nadenken ……. of gaan we handelen? Foto Kees van den Heuvel