,,Op onze school is al heel lang aandacht voor Boerenmaandag. Ook veel ouders hebben herinneringen aan dit evenement. We zijn blij dat we dit stukje cultureel erfgoed nu nog meer onder de aandacht kunnen brengen van onze leerlingen.’’ Dat zegt Thijs Hagen, directeur van katholieke basisschool Het Baken. 

,,Mede door de corona-jaren is de beleving mogelijk iets weggezakt. Dat geldt ook voor ons team. Het team van Het Baken kwam tot de conclusie dat we moesten stoppen met de activiteiten of Boerenmaandag weer meer inhoud moesten geven door aandacht voor dit cultureel erfgoed. De ouderraad bakte altijd pannenkoeken, maar bijna niemand wist precies waarom?’’

Thijs Hagen en de overige schoolbestuurders kregen de oplossing in de schoot geworpen. ,,In de tijd dat het bij ons onderwerp van gesprek was werden we gebeld door het Boerenmaandag comité met het verzoek of we meer aandacht aan de kinderen voor het evenement wilden geven. Zo kwam alles van twee kanten samen.’’

Lees de rest van het artikel op Stadnijkerk.nl