Burgemeester Gerard Renkema heeft donderdag 11 mei een Koninklijke onderscheiding uitreiken aan Mirjam Broekhoven-van der Lans uit Hoevelaken. Ze was door haar zus naar de Trouwzaal van het stadhuis gelokt, maar daar wachtte geen lunch, maar de burgemeester met de Koninklijke versierselen die behoren bij de benoeming tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Sinds 1975 is zij op vrijwillige basis actief geweest voor de samenleving. Via de Unie van Vrijwilligers Amersfoort is zij vijf jaar gastvrouw geweest in het Elizabeth Ziekenhuis en gedurende 31 jaar was ze vrijwilligster in Verpleeghuis De Lichtenberg. Daarnaast is zij bestuurslid geweest van UVV Amersfoort en ruim 35 jaar actief binnen de RK Paulus Parochie in Hoevelaken. Verder heeft ze zich verdienstelijk gemaakt op twee basisscholen, waaronder Het Blokhuus in Hoevelaken. Foto Kees van den Heuvel


















