Chris Benning is woensdagmorgen 26 april gedecoreerd als Lid in de Orde van Oranje Nassau. De versierselen werden hem opgespeld door burgemeester Gerard Renkema. Chris Benning heeft ruim 25 jaar geleden de Nijkerkse Stichting voor hulp aan Tsjernobylkinderen opgericht om hulp te bieden aan slachtoffers van de kernramp in Tsjernobyl. Hij zag er vreselijke ellende en barre armoe, bezocht dorpen met alleen maar blinden en vocht tegen de starre bureaucratie, maar versaagde nooit. Hij is sindsdien zelf 2 keer per jaar afgereisd naar Wit Rusland om humanitaire hulp te verlenen en goederen te brengen.