Een vertrouwd beeld gaat terugkeren op de rotonde van de Barneveldseweg met de Chopinlaan in Nijkerk. De koe, die er ooit stond, keert terug. En ze krijgt gezelschap van nog een koe. Ze staan er dus straks met z’n twee. De koe op de rotonde is er ooit weggehaald want er was sprake van teveel vandalisme. Zo is het beestje ooit helemaal paars geverfd. Het standbeeld was een initiatief van hoveniersbedrijf Bouw Bulderweg en ze zetten nu twee koeien terug. Hetzelfde hoveniersbedrijf is momenteel bezig om de rotonde opnieuw in te richten. De koeien worden verankerd in beton. Hopelijk weerhoudt dat de vandalen om met de koeien aan de haal te gaan. Foto Kees van den Heuvel, onder een archieffoto


















