Tijdens het Bevrijdingsconcert vrijdagavond 5 mei in de Fonteinkerk zijn twee vrijwilligers gehuldigd van de Oranjevereniging Nijkerk door de Koninklijke Bond van Oranjeverenigingen. Dit waren Alie de Zoete, die sinds 2012 is verbonden aan de Oranjevereniging. Zij ontving een bronzen broche en bronzen legpenning. Teus van der Kieft is al 25 jaar actief als vrijwilliger van de Oranjevereniging. Hem werd een zilveren draagspeld uitgereikt en een zilveren legpenning, de eerste van Nederland. Foto Kees van den Heuvel