De Nijkerkse ondernemer Gerard van den Tweel zal zijn verantwoordelijkheid nemen mocht hij voldoende stemmen behalen namens de VVD om in de Provinciale Staten te worden gekozen. Dat benadrukte hij maandagavond 6 maart stellig tijdens een speciale ondernemersavond van de VVD in Nijkerk waarbij tal van prominente politici aanwezig waren. Van den Tweel is geen lijstvulling, maar zal de zetel aanvaarden, mocht hij worden gekozen tijdens de provinciale verkiezingen van 15 maart. Hij heeft uiteraard een drukke baan als ondernemer, maar zegde toe dat hij één dag in de week zal reserveren om zijn plicht in het provinciehuis van Arnhem te vervullen. Van den Tweel staat dertiende op de lijst. Hij was eerder tot 2002 raadslid en fractievoorzitter namens de VVD in de Nijkerkse gemeenteraad. Foto Kees van den Heuvel


















