De gemeenteraad van Nijkerk gaat actie voeren om geld op te halen voor de slachtoffers van de aardbeving Turkije/Syrië. Het plan is om een benefitdiner te organiseren en een veiling op het Engelse Plein van Kade 10 in Nijkerk. Dit wordt gehouden op 5 april.. Alle fracties hebben hun medewerking toegezegd. De eerste aftrap werd dinsdag 7 maart gegeven in het Kunstlokaal aan de Kloosterstraat in Nijkerk waar Gert Dijkhuizen en raadslid Marja Willems een kunstwerk gingen maken die ter veiling wordt aangeboden. De actie kwam tot stand na een bezoek van raadslid Niels Staal (VVD) en steunfractielid Tjidde Luigjes (VVD) aan de Turkse moskee in Nijkerk. Daar werd hen verteld dat voor de wederopbouw van het land veel geld nodig was. Met de opbrengst van het benefitdiner en de veiling wil de gemeenteraad een bijdrage leveren. Foto Kees van den Heuvel

















