De veertigste editie van Boerenmaandag is in Nijkerk relatief rustig verlopen. Er zijn geen aanhoudingen verricht. Wel baart het burgemeester Renkema zorgen dat alcohol is gedronken door minderjarigen. Renkema: ‘De hoofdlijn is dat de politie heel tevreden is. Er zijn geen aanhoudingen verricht. Onze handhavers waren ook tevreden. Er waren wel wat kleine dingen zoals auto’s die verkeerd waren geparkeerd. ’s Avonds waren er geen specifieke zaken. Eén van de dingen die wel is waargenomen, is dat het alcoholgebruik onder minderjarigen nog steeds manifest aanwezig is.’ Onder de 18 jaar mogen horeca-uitbaters geen alcohol verstrekken. Renkema maakt zich hier naar eigen zeggen zorgen over: ‘Er is geconstateerd dat in horecagelegenheden minderjarigen rondliepen die alcohol consumeerden.’ Namens de gemeente liepen zes tot zeven boa’s rond en door de horeca is eigen beveiligingspersoneel ingehuurd. Foto en bron Kees van den Heuvel