Voor wie er zelf niet bij kan zijn, is de dodenherdenking vanuit het Van Reenenpark in Nijkerk ook op televisie te zien. De registratie is te zien via het kanaal van A1 Mediagroep. De voorbereidingen werden donderdagmiddag getroffen. Er staan liefst acht camera’s (zie foto controlewagen) De dodenherdenking begint met een rondgang langs drie kleine monumenten in Nijkerk en daarna komt het gezelschap aan in het Van Reenenpark. Na de toespraken en voordrachten blaast een trompettist het signaal Taptoe, voordat de stilte intreedt. De commissie roept het Nijkerkse publiek op naar het van Reenenpark te komen en samen twee minuten stil te zijn. Met het spelen van het Wilhelmus wordt de stilte doorbroken. Daarna wordt namens alle inwoners van de gemeente Nijkerk één krans gelegd bij het monument 1940-1945. Foto Kees van den Heuvel