Door ophef over de regelgeving omtrent het organiseren van truckersfestijns houdt de stichting Truckers voor Gehandicapten dit jaar in de gemeente Nijkerk geen truckerfestijn. Vorig jaar is bij een ander truckfestijn een begeleider gewond geraakt in een vrachtwagen. De verzekeringen doen nu heel moeilijk om een truckerfestijn te organiseren. De organisatie: ‘Inmiddels zijn er al heel veel truckerfestijns geannuleerd en helaas hebben wij ook besloten om dat te doen. Wij gaan de komende tijd proberen alles in kaart te brengen van de bedrijven en gehandicapten. Het komt erop neer dat er gewoon maar 1 persoon mee mag in de cabine van de vrachtwagen, omdat iedereen in een gordel moet zitten. Wij gaan ervan uit dat we het volgend jaar dan weer gewoon kunnen organiseren.’ Bron Kees van den Heuvel foto Aalt Guliker