De inflatie en energiecrisis laat ook in Nijkerk zijn sporen na. In drie maanden tijd hebben zich op een bestaand bestand van circa honderd gezinnen dertig extra klanten gemeld. Dat meldt voorzitter Jan Brons van de Voedselbank Nijkerk. Er komt overigens voldoende voedsel binnen, maar wel is grote behoefte aan zuivel en vlees. De Boni is gestopt met de eigen slachterij en hierdoor is ook de distributie gestopt van de vleesaanlevering richting de Voedselbank. Verder zegt Brons dat er minder voedsel binnenkomt doordat een nieuwe app in de lucht is. Dat heet Too Good To Go en hiermee worden producten binnen de supermarkten met korting verkocht die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten. Dit scheelt toch zeker twintig kratten per week, aldus Brons. Bron: Bos Brandt Los. Tekst Kees van den Heuvel