Het schoolgebouw van de Maranthaschool in Nijkerk is pas zes jaar oud, maar deze wordt nu al uitgebreid met vier lokalen. Vrijdag 12 mei was er een informatiemiddag voor de buurt waarbij de tekeningen zijn gepresenteerd. De omgeving reageerde enthousiast, mede doordat de uitbreiding visueel nauwelijks zichtbaar zal zijn. ‘De buurt vreesde een extra verdieping erop, maar daarvan is geen sprake,’ aldus schooldirecteur Sieds Elze Sennema. De uitbreiding is voorzien aan de kant van de Grieglaan, links van de hoofdingang en zal zo organisch mogelijk in de bestaande omgeving worden ingepast. De oorspronkelijke architect had hier al rekening mee gehouden. De uitbreiding vindt circulair plaats. Zo worden alle kozijnen en een trap uit de bestaande bebouwing hergebruikt in de nieuwbouw. De Maranathaschool is in 2017 gebouwd, maar al snel bleek ruimtegebrek door een grote aanwas onder de jongste kinderen. Daarom verhuisde een deel van de school naar de Bizetlaan. Door de uitbreiding is de school straks weer een eenheid. Foto Kees van den Heuvel


















