Burgemeester Renkema heeft donderdagmorgen 27 april op het Molenplein de opening verricht van de Koningsdag in Nijkerk. Omdat hij minder mobiel is vanwege een ski-ongeluk, kon hij niet bij de drukknop voor de knallende start. Dus klikte hij er met zijn voeten op. Daarna mocht de burgemeester de winnaars bekend maken van de alternatieve ballonnenwedstrijd. Er mochten in het kader van aantasting van het milieu geen ballonnen worden opgelaten, maar kinderen mochten wel een kaartje in een melkbus achterlaten. Vijf winnaars kregen een prijsje. Verder op de dag is nog van alles te doen op het Plein en het Molenplein. Foto Kees van den Heuvel


















