Sparta korfbal N/Djops bestaat dit jaar 75 jaar in Nijkerk. Daarom werd vrijdagavond 10 maart een grote Sparta-reünie georganiseerd. Het was een feest van herkenning en ook aan de inwendige mens was goed gedacht middels een buffet. De korfbalvereniging maakt van het 75ste levensjaar een feestjaar, met nog tal van leuke activiteiten. Het slotspektakel is het jubileumfeest rond juni. De leden van KV Sparta werken in het jubileumjaar verder aan een gezamenlijk doel: als speciaal cadeau voor de vereniging. Dennis van Sluijs, bestuurslid technische zaken vertelt: ,,We houden dit jaar allerlei mooie acties in Nijkerk om geld in te zamelen om zo een streefbedrag te halen. Van dit geld voorzien we alle leden van de vereniging van een compleet nieuw tenue, dat we zelf gaan ontwerpen. Van de allerjongste kinderen tot aan onze senioren speelt iedereen vanaf het seizoen 2023-2024 in dit speciale tenue.” KV Sparta kent een vrij stabiel ledenaantal van circa 300 leden, waarvan rond de 200 spelende leden, van jong tot oud, jongens en meisjes door elkaar. Voor de jongste kinderen van 3-6 jaar is er de Kangoeroe Klup en in de hoofdmacht, uitkomend in de eerste klasse, spelen volwassenen (18+) en alles daartussen. ,,Binnen Sparta vinden wij het belangrijk dat iedereen spelplezier heeft op elk niveau. Op fanatiek, professioneel prestatieniveau om het hoogst mogelijke te halen, maar je kunt bij Sparta ook kiezen om puur voor de gezelligheid te trainen en wedstrijden te spelen. In het najaar en voorjaar spelen we lekker in de frisse buitenlucht op het veld en in de winter spelen we in de zaal.” Foto’s Kees van den Heuvel


















