Ondanks het vroege tijdstip hebben veel mensen donderdagmorgen 18 mei deelgenomen aan het dauwtrekken dat werd georganiseerd door de buurtvereniging Appel/Driedorp. Er waren 127 deelnemers. Zij vertrokken tussen 6 en 7 uur ’s morgens. Later op de ochtend was er een groot ontbijt op de Gardenbroekenseweg bij Kootwijkerbroek.