Onder deskundige leiding van Gerwin Poolen van slijterij-wijnhandel “De Moor” werd donderdagavond 13 oktober een wijnproeverij georganiseerd in een zaal van Kade10 in Nijkerk. Centraal stonden de herfstwijnen. De aanwezigen kregen uitleg over de diverse wijnen, maakten een beoordeling en spuugden daarna de slok in een emmer. Een uitzondering vormde in de slotfase een port waarvan Gerwin adviseerde om deze vooral niet in de emmer te laten verdwijnen maar goed over de tong te laten rollen en daarna de inwendige mens te laten verwennen. Foto Kees van den Heuvel


















