Maandagavond 14 november heeft wethouder Mariëlle Broekman de kunstweek in Nijkerk geopend. Dat gebeurde op de hoek van de Langestraat met de Frieswijkstraat waar de gasten eerst werden getrakteerd op koffie/thee en een speculaasje van Margreet Koele. In een toespraak prees de wethouder de organisatie die al heel veel heeft bereikt op het gebied van kunst en cultuur. Na een gedicht van stadsdichter Henriette Hofman begon een wandeling over de Langestraat waar in het kader van KunstLICHT achter veel ramen projecties waren te bewonderen van diverse kunstenaars.  Dit duurt nog vijf avonden. De filmpjes op de ruiten was een initiatief van kunstenares Linda Verkaaik. Foto Kees van den Heuvel