Na een verbouwing van bijna een jaar is de Rehobothschool in Nijkerk woensdagmiddag 30 augustus heropend. Het lintje werd doorgeknipt door Erik Brouwer en Seth Lugthart, respectievelijk de oudste en jongste leerling van de school. Verder was onderwijswethouder Audrey Rohen aanwezig die schooldirecteur Kees van Lummel een bos bloemen overhandigde en nader inging op de naam ‘Rehoboth’.  Ook Marco van der Zwaard, algemeen directeur van de Hervormde Schoolvereniging, voerde het woord. Tijdens de voordrachten van Van der Zwaard en Van Lummel werden vooral alle samenwerkende partners bedankt voor de enorme klus die is geklaard en het geduld van de docenten die op verschillende noodlocaties werkten. Van een school die in 1950 werd gebouwd en eigenlijk niet meer aan de vereisten voldeed is de Rehobothschool in een modern jasje gestoken en kan er weer tientallen jaren tegenaan. Na de opening was er een speurtocht voor de kinderen en was er gratis ijs en soesjes en nog veel meer lekkers. Foto Kees van den Heuvel