Op woensdag 19 oktober is er een startmoment voor de herinrichting van de Oranjelaan, Stationsweg en het Willem-Alexanderplein. Dit is tussen 11:00 en 12:00 uur op het Willem-Alexanderplein in Nijkerk. Omwonenden en andere betrokkenen zijn van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn. De snelheid van 50 km per uur in de huidige situatie wordt aangepast naar 30 km per uur. De gemeente Nijkerk wil het doorgaande verkeer ontmoedigen om deze route te kiezen. Ook wordt het gebied met de nieuwe inrichting beter herkenbaar als verblijfsgebied.
De volgende aanpassingen worden er gedaan:
verbeteren van de verkeersveiligheid;
aanleggen van een nieuw wegdek;
inrichten van een nieuwe openbare ruimte.
De nieuwe inrichting van de Oranjelaan en het Stationsplein sluit qua uitstraling aan bij die van de binnenstad.
Foto Harry Koelewijn

















