Nijkerk heeft Sinterklaas en zijn pieten zaterdagmiddag massaal onthaald. Rond de klok van twee uur kwam het gezelschap met de stoomboot de Nijkerkse havenkom binnenvaren waar het gezelschap werd toegesproken door Burgemeester Renkema. Na de feestelijke ontvangst maakte de goedheiligman een ronde door het centrum met zijn paard Ozosnel. Hoofdpiet had eerder al laten weten dat Sinterklaas in de ban is van het WK voetbal en had kinderen daarom opgeroepen om in het oranje naar de haven te komen. Op de stoomboot waren ook verschillende pieten gekleed in een Spaans of oranje voetbaltenue. Foto’s: Aalt Guliker en Harry Koelewijn.