Wethouder Esther Heutink heeft zaterdagmiddag 15 oktober de opening verricht van het nieuwe restaurant The Blueberry op het Verlaat in Nijkerk. Dat deed ze door een lintje door te knippen. Vervolgens werden de gasten verwend door allerlei lekkernijen van gastvrouw Lisette de Jong, die met crowdfunding een bedrag van ruim 56.000 euro bijeen heeft vergaard om dit pand aan te kunnen kopen. Ze was eigenlijk nog nooit in Nijkerk geweest, maar ze zei er gelijk verliefd op te zijn geworden, toen ze het een keer bezocht en het lege pand tegenkwam. En dat op slechts een kwartier afstand van thuisbasis Amersfoort. Ze hoopte op een wederkerige verliefdheid van Nijkerk op haar restaurant. The Blueberry is gevestigd in het voormalige pand van Coava. Het is in Amersfoort al jaren een gevestigde naam in de horeca. De dagzaken vind je op de Hof in het centrum van de stad, en een grote 2e vestiging in winkelcentrum Emiclaer in Amersfoort-Noord.  Het op Amerika geïnspireerde concept kenmerkt zich door de vrolijke uitstraling, de in New York Stijl ontbijt en lunchkaart met als bestsellers de American Pancakes en de Sloppy Joe. Het ruime assortiment aan zoete huisgemaakte lekkernijen, zoals Carrot Cake, Red Velvet Cake, New York Cheesecake, vrolijke cupcakes en diverse bars en brownies is ook voor veel mensen een trekker om even lekker te genieten met een kopje thee, of wat lekkers mee naar huis te nemen voor de visite. Dit jaar breidde The Blueberry nog uit met The Blueberry Kitchen, een externe catering keuken waar ze de bestellingen maken voor de webshop, de zoete post door heel Nederland verzenden, maar ook catering verzorgen voor bedrijven en particulieren. Foto Kees van den Heuvel