Het is een primeur voor Nijkerk. Voor het eerst in tientallen jaren is er weer schoolzwemmen in de gemeente Nijkerk. Woensdagmiddag 23 augustus was het startmoment in het Van der Krol Zwembad in Nijkerk. Het betreft een eigen initiatief van basisschool (kindercampus) Blokhuus uit Hoevelaken die de hoogste prioriteit heeft gegeven aan het schoolzwemmen, zodat kinderen zelfredzaam zijn in geval van nood. Een aantal sponsors is bereid gevonden om het schoolzwemmen mogelijk te maken. De zwemlessen worden gegeven aan alle leerlingen uit de groepen 3 en 4. Per bus zijn ze vervoerd van Hoevelaken naar Nijkerk. Aan het einde van het schooljaar zwemmen alle kinderen af en krijgen dan een diploma. Binnen het Van der Krol Zwembad zijn twee baden afgehuurd. In het ene bad zwemmen de kinderen met reeds de nodige zwemervaringen en in het andere bad zwemmen de kinderen zonder zwemervaring. Eerder heeft de gemeente Nijkerk al aangegeven dat ze er geen beleid van gaat maken om het schoolzwemmen voor alle scholen mogelijk te maken. Foto en bron Kees van den Heuvel

















