Burgemeester Gerard Renkema van Nijkerk is een tijdje uit de running. Hij heeft corona. Hierdoor kon hij donderdagmiddag 20 oktober niet zijn eigen steen onthullen op het gerenoveerde hotel/restaurant Ampt van Nijkerk. Loco-burgemeester Marielle Broekman nam de honneurs waar. Ook kan Renkema donderdagavond de gemeenteraad niet voorzitten. Die is extra spannend want er is door de gezamenlijke fracties een spoeddebat aangevraagd vanwege de opvang van asielzoekers op het voormalige terrein van Bad Bloemendal. Bron Kees van den Heuvel