De gemeente Nijkerk heeft aanvullende skate-attributen geplaatst op de bestaande skatebaan in de Nijkerkse woonwijk Paasbos. Hiermee wordt tegemoet gekomen aan de wens van een indiener van het burgerinitiatief ‘urban sport’ om te komen tot actieve en uitdagende sporten in de openbare buitenruimte. Daarin werd ook gepleit voor een nieuwe skatebaan die voldoet aan de wensen van skaters, BMX’ers en stuntsteppers. Vrijdagmiddag 14 oktober wordt de baan uitgeprobeerd door diverse jongeren. De initiatiefnemer is er helaas niet bij aanwezig want die zit in het buitenland. Aan de plaatsing van extra attributen op de skatebaan in Paasbos is de voorwaarde verbonden dat ze tijdelijk en verplaatsbaar zijn, zoals ze ook elders kunnen worden gebruikt als dit gebied wordt heringericht. Ook wordt afstemming met de omwonenden uitermate belangrijk gevonden. Bron Kees van den Heuvel. Foto Peter van Rijn


















