Burgemeester Gerard Renkema van de gemeente Nijkerk kondigt maatregelen aan nadat bij NS Station Hoevelaken steeds veel fietsen naar beneden worden gegooid. De gemeente Nijkerk gaat op korte termijn met de betrokken ketenpartners om tafel om te bespreken welke maatregelen mogelijk zijn en wie daarvoor aan zet is, aldus de gemeente. De gemeente is bekend met de situatie op het station Hoevelaken, zegt ze. Dit jaar zijn er enkele gevallen geweest van vernielingen aan en diefstal van fietsen. Ook afgelopen weekend was dat het geval. Diverse fietsen zijn naar beneden gegooid. De stationsmanager van NS Stations heeft de fietsen dinsdag 1 november allemaal weer boven in de fietsenrekken geplaatst. Ook De Lokale Partij heeft in een eerder stadium aandacht gevraagd voor de situatie. Bron Kees van den Heuvel