De Goede Sint is zaterdag 19 november met de stoomboot aangemeerd op de steigers van het Stoomgemaal Nijkerk op de Zeedijk. Circa honderd kinderen maken gebruik van de gelegenheid om beurtelings met de Goedheiligman te varen over de randmeren. Tot diep in de middag is Sinterklaas en zijn gevolg volgeboekt. De gasten werden ingecheckt aan de kade waarna ze in de boot konden stappen met Sinterklaas. Het was overigens wel erg frisjes en Sinterklaas had een extra geitenwollenonderbroek aangetrokken. ,,Maar we gaan er alles aan doen om de harten van de kinderen te verwarmen,” stelde hij iedereen gerust. Foto Kees van den Heuvel