Bij Koninklijk Besluit is Frans van der Velde uit Hoevelaken benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. De versierselen werden dinsdag 1 november uitgereikt in Brasserie Kade 10 door burgemeester Gerard Renkema tijdens een bijeenkomst ter gelegenheid van het 25-jarige jubileum als huisarts in Hoevelaken.
Van der Velde is sinds 1 november 1997 huisarts in Hoevelaken. Daarvoor was hij vier jaar actief als tropenarts in Zimbabwe. Naast zijn werk als huisarts was Van der Velde actief betrokken bij het oprichten van de Huisartsenpost Eemland. Ook is hij actief voor het Sociaal Beraad Hoevelaken en de Huisartsen Coöperatie Amersfoort, is hij opleider van huisartsen, als afgevaardigde namens de huisartsengroep Hoevelaken lid van het GHOR (Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio) en het HAROP (Huisartsen Rampen Opvang Plan) in de regio Gelderland, met als bijzonder aandachtsgebied de bestrijding van de COVID crisis. Ook is hij, in de functie als arts, vrijwilliger bij de Stichting Mensen voor Mensen, een stichting die groepsreizen organiseert voor mensen met een beperking. Tekst: Kees van den Heuvel

















