De Huurdersorganisatie Nijkerk (HON) heeft de petitie tegen hoogbouw in Nijkerk verkeerd begrepen. Dat meent Philip Kroon van de stichting Natuur- en Milieuzorg NW Veluwe die de petitie heeft ingediend. De Huurdersorganisatie wees eerder de petitie af, omdat zij vindt dat er juist meer woningen moeten komen voor huurders. Kroon heeft Ron Weil van de HON uitgenodigd voor een gesprek omdat Kroon denkt dat de petitie verkeerd wordt geinterpreteerd. Kroon is voorstander van de woningbouwopgave, maar dat hoeft volgens hem niet met woongebouwen tot op 50 meter hoogte, waardoor het landschap wordt aangetast. Dat kan ook in gebouwen met een maximale hoogte van 35 meter, meer in de schaal van de stad Nijkerk. (10 verdiepingen in plaats van 14 verdiepingen). De petitie kan nog altijd worden ondertekend via https://petities.nl/petitions/kies-voor-passende-hoogbouw-in-nijkerk-en-hoevelaken?locale=nl   .  De handtekeningen worden 24 november aangeboden aan de burgemeester.