Na vele maanden van werkzaamheden gaat de Hoefslag in Nijkerk weer open. Tegelijk met de oplevering van de Hoefslag en het stationgebied van Nijkerk neemt Renger de Vries (65) afscheid van het werk. Werknemers van aannemer Timmer Grond,- Weg & Waterbouw hadden vrijdag 15 september een groot spandoek opgehangen, waarin zijn pensioen werd aangekondigd. De Hoefslag en het gehele stationsgebied is nu 30 km/uur-gebied. De gemeente Nijkerk wil me de maatregelen het doorgaande verkeer ontmoedigen om deze route te kiezen. Ook wordt het gebied met de nieuwe inrichting beter herkenbaar als verblijfsgebied. De volgende aanpassingen zijn gedaan: Verbeteren van de verkeersveiligheid, aanleggen van een nieuw wegdek en het inrichten van een nieuwe openbare ruimte. Foto Kees van den Heuvel

















