Vorige week donderdag, 7 september, mochten 13 van de 27 bezwaarmakers inspreken tegen de woningbouwplannen in Nijkerkerveen-Zuid, terwijl het vanavond 14 september de beurt is aan de politiek om een oordeel te vellen over de bouw van 350 woningen. En de bezwaarmakers mogen dan niks meer zeggen. Diezelfde bezwaarmakers vinden dat de gemeente Nijkerk met hen onvoldoende heeft gecommuniceerd (naar eigen zeggen ‘extreem slecht’). En ze staan nu op het punt om de boel er doorheen te hameren op 14 september, zo klinkt het verwijt. ‘Echt ongelooflijk. Wat een minachting voor de betrokkenen.’ Volgens de bezwaarmakers zijn de zienswijzen niet of volstrekt onvoldoende beantwoord. Ook zijn er zorgen over het maaiveldpeil (de nieuwe woningen worden immers op een hoger peil gebouwd, waardoor er ongelijke hoogtes ontstaan ten opzichte van bestaande woningbouw), de waterhuishouding in het gebied, voldoende parkeerplaatsen, voetgangers- en fietsvoorzieningen en een eventueel geluidsscherm dat het woongenot zal beperken. Bron en foto Kees van den Heuvel

















