Bewoners van de Van Dijkhuizenstraat in Nijkerkerveen en van de buurtschap Slichtenhorst hebben donderdagavond 10 november tijdens het politiek spreekuur in Hoevelaken geprotesteerd tegen een nieuw aan te leggen rondweg die loopt van de Chopinlaan naar de Amersfoortseweg. Tenminste, dat hadden ze begrepen van tekeningen die ze in de omgevingsvisie en de Milieu Effect Rappportage hadden gesignaleerd. Bij één van die tekeningen gaat de rondweg dwars door een woning die drie jaar geleden is opgekocht en opgeknapt. De bewoners waren er helemaal van ontdaan. Ze vrezen bovendien dat het extra verkeeroverlast zal aantrekken. De aanwezige raadsleden hadden geen adequaat antwoord: Ze wisten zelf ook niet waar de exacte route van de nieuwe rondweg komt te liggen, als deze rondweg er uberhaupt komt. Het kan ook best zijn dat er geen rondweg of woningen komen. Misschien komen er wel sportvelden, aldus Bert Veldhuizen (CDA). Kortom, over de invulling van het gebied Slichtenhorst/Plankenburg is nog niets besloten en nog niets over bekend, klonk het geruststellend. De bewoners vinden hoe dan ook dat er slecht over wordt gecommuniceerd en dat zij aan hun lot worden overgelaten. Uiteindelijk ontaardde het gesprek in een dialoog over hoe groot Nijkerk moet groeien. Een dialoog met de bewoners is vervolgens aan het einde toegezegd door de aanwezige raadsleden. Foto en bron Kees van den Heuvel

















