De laatste maanden is er geen klacht meer binnengekomen over slecht beheer en slechte schoonmaak van sporthal De Baggelaar in Nijkerkerveen. Dat meldt een woordvoerder van de gemeente Nijkerk. Alle verenigingen die gebruik maken van de sporthal staan met elkaar in contact via een app-groep. Binnen die app-groep is de laatste tijd geen klacht meer ten gehore gebracht. Eerder dit jaar heeft er een ‘verenigingen schoonmaak-research’ plaatsgevonden – in normaal Nederlands een onderzoek – en daaruit bleek volgens de onderzoekers dat het beheer en onderhoud door Optisport is verbeterd, maar nog niet gelijk staat aan de overige sporthallen. De gemeente Nijkerk wijt dit aan de ouderdom van sporthal De Baggelaar. Eerder constateerde CDA-fractievoorzitter Matthias Blankesteijn dat sporthal De Baggelaar in Nijkerkerveen ‘één grote bende’ was. Die constatering deed hij na een bezoek aan gymnastiekvereniging DOTO dat gebruik maakt van de sporthal. Het was destijds heel erg slecht gesteld met het onderhoud van De Baggelaar, meldde Blankesteijn. Het was er vies, er hingen spinnenwebben, bepaalde kamers zagen eruit alsof er al twintig jaar niet was schoongemaakt en er hing een vieze rioollucht in de kleedkamers. Foto en bron Kees van den Heuvel

















