De Nijkerkse wethouder Audrey Rohen heeft donderdag 15 juni in het oude gemeentehuis van Nijkerk een werkconferentie geopend over ouderenmishandeling. De gemeente Nijkerk zet zich steeds meer in om ouderenmishandeling tegen te gaan. Bevindingen over de aanpak gingen over tafel op de internationale dag tegen ouderenmishandeling, een fenomeen dat steeds vaker voor komt. Wist u dat 1 op de 20 ouderen te maken heeft met een vorm van mishandeling? Dit kan zijn financiële uitbuiting, schending van rechten, verwaarlozing en meer. Plegers zijn vaak partner, familie, vrienden of zorgverleners. Een oudere kan meestal niet zelf uit deze situatie komen. Vaak gaat het namelijk om alleenstaande ouderen die afhankelijk zijn van de pleger. Er moet actie van buiten komen om de mishandeling aan te pakken. Foto Kees van den Heuvel


















