Het Hemelvaartstoernooi bij Sparta Korfbal zit erop, maar het toetje moest nog komen: het grote feest in en buiten het clubhuis aan de Nachtegaalsteeg in Nijkerk. Het was superdruk, vooral van supporters die dezelfde middag de verloren bekerfinale van Veensche Boys hadden bezocht. En het feest was ook erg gewild, want er stonden vele groepen voor dichte hekken te wachten. Iedereen die niet voor 20.00 uur binnen was, had pech. Grote schermen moesten voorkomen dat de jongelui alsnog binnen kwamen. Velen hebben het later op de avond nog geprobeerd. ‘Als ratjes kropen ze over de hekken heen, maar we hebben er heel wat weten te vangen,” aldus het beveiligingsteam. Foto Kees van den Heuvel


















