Arwine Goorhuis en Nanouk van Steeg gaan namens team Regio Foodvalley van Big Challenge de Alpe d’Huez beklimmen op 1 juni 2023. Ze organiseerden vrijdag 29 december een winterwandeling door het buitengebied. Ruim honderd wandelaars hebben deelgenomen. Helaas regende het wel hard, maar er kon worden gescholen in een schaapskooi. De opbrengst is nog niet bekend. Ook werden in het kader van Alpe d’Huzes op 30 december bijna 3500 oliebollen en 1250 appelbeignets verkocht. Arwine en Nanouk: ,,Wij willen deze berg lopend gaan beklimmen met als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar kanker. Voor betere behandelingen en grotere genezingskansen van deze ziekte. De reden is dat we in 2021 afscheid hebben moeten nemen van zeer dierbare personen. Zij hebben de strijd tegen deze nare ziekte verloren en nu willen wij onze machteloosheid omzetten in kracht om een mooi geldbedrag voor onderzoek op te halen.’ Foto Kees van den Heuvel


















