Vrijdag 26 juni en zaterdag 27 juni fungeerde supermarkt Jumbo Veltink aan het Molenplein in Nijkerk als inleverdepot voor de Voedselbank Nijkerk. Vrijwilligers van de Voedselbank stonden klaar in de winkel om lang houdbare producten in ontvangst te nemen. De actie kreeg dit weekend extra steun van de fractieleden van de lokale politieke partij PRO21, die de handen uit de mouwen staken om mee te helpen. De inzamelingsactie is onderdeel van een landelijk initiatief van Jumbo Supermarkten om lokale Voedselbanken te ondersteunen. Juist in deze tijd is de hulp aan gezinnen die het financieel zwaar hebben hard nodig. Klanten van Jumbo Veltink gaven gul gehoor aan de oproep; er zijn het afgelopen weekend talloze kratten gevuld met essentiële producten zoals rijst, pasta, houdbaar beleg en conserven. De vrijwilligers van de Voedselbank kijken tevreden terug op de actie. De extra hulp van de PRO21-fractie was daarbij zeer welkom. “Het is geweldig om te zien hoe de Nijkerkse samenleving zich inzet voor elkaar,” aldus een van de aanwezige vrijwilligers. De producten worden maandagmorgen opgehaald. Foto Kees van den Heuvel


















