Het stationsplein/Prins Willem Alexanderplein in Nijkerk ligt helemaal open. Dat betekent dat het doorgaande verkeer er tijdelijk niet meer langs kan. Ook is een lus gemaakt voor het busverkeer en voor buslijn 603 is zelfs een alternatieve halte nabij het station gerealiseerd. Inmiddels worden wel de contouren duidelijk van het te renoveren gebied rondom het Prins Willem Alexanderplein. De parkeerplaatsen aan de zijde van New York Pizza zijn langsparkeren geworden en aan de overzijde van de weg dient schuin te worden ingestoken. Er geldt een maximale parkeerduur van een uur parkeren. Foto Kees van den Heuvel